به بهانه ی یکسالگی تولد عصرانه های هامون؛فعالین فرهنگی و اجتماعی و اعضای عصرانه های هامون از تجربیات یک ساله ی خود می گویند ۱- هامون به طور مستمر از بهمن ماه سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده است ...
یکم. نگرش به مدرسه در ایران و رفتارشناسی ایرانیان در مواجهه با آن، به گونه ای بیانگر و نمایانگر امری نقیضه نما (Paradoxical) است؛ از سویی دولت و نظام رسمی می کوشد با “والایش” امر ت...
یکم. این که همه چیز همین طور که هست پیش می رود، همین فاجعه است. (والتر بنیامین) دوم. جنبش دانشجویی در طول زمان سپری شده ی خویش، همواره همچون سایر ساختارهای فرهنگ و جامعه ، در پست و بلندی قرا...
امروزه بحث توسعه پایدار به صورت یک ضرورت در جهان مطرح هست و تمامی دولت ها برنامه های خود را بر اساس توسعه پایدار یعنی توسعه ای که برای نسل های اینده نیز مفید باشد پی ریزی می کنند. برهمین اساس ...
اگر این چند ساله پای سخن آموزگاران و دبیران نشسته باشید، می بینید از بروز موج کم سوادی محصلانشان گله ها دارند. به استثنای مدارس ویژه که البته تعداد آنها در قیاس با کل آموزشگاه ها بسیار کمتر اس...
تا چند دهه ی پیش، یعنی به صورت مشخص تا زمانی که خانواده و نظام خویشاوندی همچنان نقش کارکردی خود در آموزش کودکان را حفظ کرده بود و کودک و نوجوان ایرانی فارغ از نقش آفرینی دولت، در دل خانواده ا...
شاید همه ما در سن کودکی،به نوعی، این وضعیت را تجربه نموده ایم که به ما آموزش می دادند که نام، نام خانوادگی، اسم پدر و آدرس منزلمان چیست، که اگر در جایی گم شدیم و از خانواده، دور افتادیم، با معرفی خو...
گسترش کمّی و کیفی نظام آموزش عالی در هر جامعه ای می تواند یکی از شاخص های اصلی توسعه و پیشرفت آن کشور به معنای بهبود آن نظام اجتماعی باشد. این شاخص در بعد کمّی تنها زمانی می تواند چنین محتوایی...
تعلیم و تربیت در دنیای کنونی خواه ناخواه متأثر از دگرگونی های پرشتابی است که در دانش تجربی نو، سبک زندگی، تغییر نگرش ها و پیشرفت های فناوری به وجود آمده است. تمام سعی نظام آموزش و پرورش در جمه...
امروزه محیط زیست در سطح ملی و جهانی، در معرض تهدیدهای جدی است. فهرست این تهدیدها از گرم شدن اقلیم زمین تا از دست رفتن تنوع زیستی و انواع آلودگیهایی که بشر، خواسته یا ناخواسته به کره زمین تحمیل میکن...