مشاهده عمیق؛ راهی به رهایی از پیشداوری: تحلیلی بر فیلم تجربی به درون آ...

مشاهده عمیق؛ راهی به رهایی از پیشداوری اسماعیل حسام مقدم تاملاتی درباب فیلم تجربی ” به درون آبی “ به کارگردانی اکروید و هاروی از انگلستان ۱۴ دقیقه – انگستان   فیلم تجربی (into blue)&...

سیستان؛ خاستگاه پهلوانان | صدیقه جمالی...

سیستان؛ خاستگاه پهلوانان    صدیقه جمالی کارشناس ارشد ایران‌شناسی        سیستان منطقه­ای است که نامش تداعی کننده اساطیر، پهلوانان و آیین­های جوانمردی است و در دوره­های مختلف اساطیری و  تاریخی محل نزاع...

اهمیت بازنمایی تصویری از محیط زیست؛ یادداشتی از دکتر حسین دلشب...

اهمیت بازنمایی تصویری از محیط زیست دکترحسین دلشب رییس جشنواره بین المللی فیلم سبز در استان بوشهر در این یادداشت در تلاشم تا به بهانه پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز، از اهمیت تصویر و بازنمایی تصوی...

پیام تعدادی از کنشگران سیاسی استان بوشهر برای دکتر ابراهیم یزدی...

پیام تسلیت ۱۶۲ تن از دانشگاهیان، فرهنگیان، نویسندگان، روزنامه نگاران و  کنشگران سیاسی و مدنی استان بوشهر به مناسبت درگذشت ابراهیم یزدی به نام خداوند جان و  خرد دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایر...

همدلی را بخوانید بخاطر ما، برای خودتان؛ یادداشتی از مسعود رفیعی طالقان...

«همدلی» را بخوانید بخاطر ما، برای خودتان مسعود رفیعی طالقانی امکانات‌مان عجیب کم است؛ این البته ربطی به مخاطب احتمالی ما ندارد.خود من اگر باشم و هزار تومان پول بدهم برای خریدن یک روزنامه، دلم می‌خواه...

لابی کردن؛ مذاکره بر سر کدام سند شهری؟ / یادداشتی از اسماعیل حسام مقدم...

لابی کردن؛ مذاکره بر سر کدام سند شهری؟ اسماعیل حسام مقدم دموکراسی گفتگویی همواره همراه می شود با مذاکره شهروندان بر سر آینده شهرشان. اساس این پرسشگری و گفتگو و مذاکره نیز مبتنی بر حقیقت جویی از میان ...

سوژه مدرن از دل منابع؛ تحلیل سیر تحول سوژه مدرن؛ مقاله ای از فرزاد کری...

تحلیل سیر تحول سوژۀ مدرن؛ سوژه مدرن از دل منابع   توفق فلسفۀ اصالت وجود بر اصالت ماهیت در سرآغاز فلسفۀ معاصر غرب، ماهیت‎‎گرایی را در مباحث فلسفی به محاق راند، در ادامه پدیدارشناسی هوسرلی نیز که بعضاً...

نظام بانکیِ آموزش؛ پائولو فریره و نقد نظام آموزشی لیبرالیسم؛ مقاله ای ...

پائلو فریره و نقد نظام آموزشی لیبرالیسم؛ نظام بانکیِ آموزش روح اله کریمی   نظام بانکیِ آموزش با کاهش قدرتِ نوآوری شاگردان یا از میان بردن کامل آن به نفع اهداف و مقاصد سرکوبگران، که دوست ندارند تغییری...