سینماها را فتح کنیم

سینما با زندگی روزمره در جهان مدرن امروزین، پیوندی ناگسستنی دارد. سینما بازنمایی و بازنموده جهان جدید است. گویی هر انسانی به خویشتن خویش خیره می شود و خود را در روایت بصری و تصویرین سینما می یابد. سی...

هیس، تصویر یک قدرت بی صدا !

گاهی برای محبوب شدن نیازی نیست که پا را از گلیمی دراز کرد بلکه فقط در حد و قواره ی لازم حرف زدن هم کافی است که بر دل نشست و مورد توجه قرار گرفت. این را گفتم که نگاهی به فیلم “هیس! دخترها فریاد ...

من از آن روز که دربند توام، آزادم

۱. «دربند»، یک استثنا در سینمای اجتماعی ایران و آینه ی تمام نمای واقعیت اجتماعی امروز ماست. «پرویز شهبازی»، پس از ساخت فیلم بی نظیر «نفس عمیق» که یک «ممدحیات» برای سینمای ایران بود این بارنیز با «درب...

رقصنده در تاریکی

کارگردان دانمارکی که نامش با نهضت دگما ۹۵ در فیلم سازی همراه است. متولد ۱۹۵۶ در کپنهاگ است. فیلم هایش بخاطر جهت گیری مینی مال در تکنولوژی و استفاده از ساختار قصه گو مشهور هستند. وقتی فیلم او را می بی...

باد هرجا که بخواهد می وزد

چند خانواده طبقه متوسط باهم به سفری می روند و در آن الی با احمد آشنا می شوند تا شاید امکان ازداجشان مهیا شود اما الی در این میانه گم می شود و سپیده؛ یکی از همراهان الی در وضعیتی هیستریک قرار می گیرد....

سینما پارادیزو

توضیح پرونده ی سینمایی “هامون” پرونده ای در باب فیلم های سینمایی محبوب از دید فعالان هنری و جامعه مدنی استان بوشهر “سینما؛ امتداد بینایی و چشم انسان مدرن است.” (تاریخ سینمای ب...
لیلا مهرپویا

چرا جدایی فقط طلاق نیست؟!

لی لا مهرپویا*: نام ها به واسطه ی ویژگی درون ذاتی خود، گاهی بر مبنای ویژگی کانکریت(concrete – فیزیکی،واقعی، و قابل لمس) خود و گاهی بر مبنای ابستراک( abstract- مفاهیم بی مرز) هستند. آن جا که فیزیکی ان...