سینما با زندگی روزمره در جهان مدرن امروزین، پیوندی ناگسستنی دارد. سینما بازنمایی و بازنموده جهان جدید است. گویی هر انسانی به خویشتن خویش خیره می شود و خود را در روایت بصری و تصویرین سینما می یابد. سی...
گاهی برای محبوب شدن نیازی نیست که پا را از گلیمی دراز کرد بلکه فقط در حد و قواره ی لازم حرف زدن هم کافی است که بر دل نشست و مورد توجه قرار گرفت. این را گفتم که نگاهی به فیلم “هیس! دخترها فریاد ...
۱. «دربند»، یک استثنا در سینمای اجتماعی ایران و آینه ی تمام نمای واقعیت اجتماعی امروز ماست. «پرویز شهبازی»، پس از ساخت فیلم بی نظیر «نفس عمیق» که یک «ممدحیات» برای سینمای ایران بود این بارنیز با «درب...
کارگردان دانمارکی که نامش با نهضت دگما ۹۵ در فیلم سازی همراه است. متولد ۱۹۵۶ در کپنهاگ است. فیلم هایش بخاطر جهت گیری مینی مال در تکنولوژی و استفاده از ساختار قصه گو مشهور هستند. وقتی فیلم او را می بی...
چند خانواده طبقه متوسط باهم به سفری می روند و در آن الی با احمد آشنا می شوند تا شاید امکان ازداجشان مهیا شود اما الی در این میانه گم می شود و سپیده؛ یکی از همراهان الی در وضعیتی هیستریک قرار می گیرد....
یازدهمین “عصرانه فرهنگی هامون” سه شنبه ۲۶ شهریورماه سال ۱۳۹۲ با نمایش فیلم “سگ کشی” به کارگردانی بهرام بیضایی و نقد و تحلیل آن در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب برگزار شد. مسئولیت ...
توضیح پرونده ی سینمایی “هامون” پرونده ای در باب فیلم های سینمایی محبوب از دید فعالان هنری و جامعه مدنی استان بوشهر “سینما؛ امتداد بینایی و چشم انسان مدرن است.” (تاریخ سینمای ب...
لی لا مهرپویا*: نام ها به واسطه ی ویژگی درون ذاتی خود، گاهی بر مبنای ویژگی کانکریت(concrete – فیزیکی،واقعی، و قابل لمس) خود و گاهی بر مبنای ابستراک( abstract- مفاهیم بی مرز) هستند. آن جا که فیزیکی ان...