نام های تجاری و هویت ملی

 بیلبوردهای  تبلیغاتی  با نام های آشنا همه جا هستند . سونی ؛ کانن؛ کوکاکولا ؛ توشیبا  ؛  پارس ؛ تویوتا , سامسونگ و…. دهها نام تجاری دیگر که هر روز  از رسانه ها  می بینیم یا در خانه هایمان از ان...

هویت؛ مساله ای چندساحتی در دنیای مدرن

یک- هویت مجموعه خصایل فردی و خصوصیات رفتاری است که از روی آن، فرد به عنوان عضو یک گروه اجتماعی شناخته می شود و از دیگران متمایز می گردد. هویت اجتماعی در خلا وتنهایی شکل نمی گیرد بلکه از تعلق فرد به ج...

تنهایی روشنفکر؛ یادداشتی از حمید موذنی...

روشنفکر، تنهاست و تنهایی، سرنوشت روشنفکر است. روشنفکر، منتقد مدرن است و به واسطه‌ی نقد مدام و بی هراس از قدرت و مبارزه با فساد در انزوا به سر می‌برد. تنهایی و انزوایی روشنفکر، نه تنها از جانب قدرت رس...

فرهنگ «انکار زندگی»

۱) یکی از مهمترین ویژگی های «جامعه» و زندگی اجتماعی محو کردن «انسان» است. جامعه با استفاده از ابزارهای قدرتمند خود، بویژه فرهنگ، می کوشد ما را در زندان خواسته های خود از ما گرفتار سازد تا از ما انسان...

صورت‌بندی دقیقی از زندگی روزمره ایرانی‌نداریم (نعمت اله فاضلی)...

مجموعه شش جلدی «شهر و زندگی روزمره» که از سوی انتشارات تیسا و با دبیرعلمی دکتر نعمت‌الله فاضلی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، منتشر شده در راستای بهره‌‌گیری از توانایی علمی متخ...