ناصر فکوهی واژه پاتوق ( که نگارش دقیق آن پاتوغ است) ریشه در فرهنگ مردمی دینی، محلی و شهری ایران دارد و به محل تجمع طرفداران یک گروه کنشی – فکری در اطراف «علم» یا «بیرق» ی خاص اطلاق می شده است ک...
“هیچ کس به اندازه من این دنیا را دوست نداشته است، با این همه اگر آن را، حتا وقتی بچه بودم، در سینی تقدیمم می کردند، فریاد می زدم: خیلی دیر شده… خیلی دیر شده… خیلی دیر… خیلی...
اسماعیل حسام مقدم: تاملی بر آنچه جنگ برسر کودکان می آورد در این عکسها درنگ کنیم ” شما فریاد ما را نمی شنوید ، چه هیاهوی روزگار گوشهایتان را پر کرده است، و با ماده سخت سالها بیاعتنایی به حقیق...
مهدیه امیری فیلم هایی که با هدف مخاطب قرار دادن بچه ها ساخته شده اند غالبا آثاری هستند که خود بچه ها در آن نقش بازی می کنند و پیام ها به زبان آنها بیان می شود. به زبان ساده داستانشان را تعریف می کنند...
گفت و گو: هامون، رضا شبانکاره گفت و گو ی “هامون” با یوسف اعتصامی؛ مجسمه ساز و طراح تندیس های شهری: هامون:بکارگیری هنر در المان و مبلمان شهری ویژه کودک چه تاثیری بسزایی میتواند برای حضور ...
نی نا غریب زاده آیا ما می توانیم با ادبیات کودکان همانند ادبیات بزرگسالان برخورد کنیم یا نه، اختلاف نظرهای فراوانی وجود می دارد. می توانیم نظرات ربکا لوکنز را که معتقد است: «ادبیات برای کودکان با ادب...
حمید زارعی تربیت اجتماعی کودک یعنی تحلیل وضعیت او دردوره های متفاوت سنی و مشاهده تطبیقی شرایط رشدی وی. در این اعتبار سه دوره جالب رشدی اجتماعی برای او منظور می شود.این دوره ها صرف نظر از تقسیم بندی ...
بیانیه کانون هامون ایران درباره زلزله دیدگان شهرستان دشتی: زمین لرزید، زمین می لرزد، ما به خود می لرزیم، دیگران هم به خود می لرزند، سوگوار می شویم، داغدار عزیزان می شویم، لحظات تلخ را پشت سر می نهیم،...
اسماعیل حسام مقدم: مطالعات فرهنگی درباب زیستن پس ازفاجعه مدرنیته پیوند ناگسستنی با فاجعه دارد. همواره استعاره ها و سمبل های دنیای مدرن نسبتی با فاجعه می یابند و هر رخدادی در دل خود فاجعه ای را شکل می...