یکی از وجوه غالب و مکرر تحلیل شرق شناسانه در اشکال گونه گون آن، تأیید پیوسته این انگاره است که شرق بدوی، رازناک، غریب و عاجز از اداره خود است. اما شرق شناسی تنها توجیه گر استعمار نبوده و نیست. مسئله ...
کاظم یک تاجر است . شرکتهای متعدد دارد و در ماه کلی درآمد و مبالغ بسیار از آنها بدست می آورد . چند مدت پیش در محفلی که هیچ ربطی به هنر و تئاتر ندارد وقتی پای تئاتر به میان می آید از تجربه اش از دیدن ی...
ضمن تقدیر از دولت تدبیر و امید و تمامی دست اندرکارانی که در تعریف موضوع و تدوین منشور حقوق شهروندی نقش آفرین بوده اند، با عنایت به اینکه منشور پیشنهادی جهت نقد اقشار مختلف ارائه شده است، انتظار می رف...
سروش حبیبی در ۷ خرداد ۱۳۱۲ در تهران متولد شد. تحصیلات دبیرستانی را در تهران در دبیرستان فیروز بهرام به پایان رساند. از سال ۱۳۲۹ در مدرسه عالی پست و تلگراف ادامه تحصیل داد و سپس به خدمت وزارت پست و تل...
هنر تئاتر؛ صحنه ای در اختیار “دیگری”(otherness) برای مقاومت در برابر نظام همسان ساز و قالب ساز است. تئاتر در مقابل آنچه “بازتولید مکانیکی اثر هنری” به زعم والتر بنیامین هست، ق...
بیستمین عصرانه فرهنگی هامون – آخرین نشست از سری اول این برنامه فرهنگی- سه شنبه ۲۸ آبانماه۹۲ در دفتر هفته نامه اتحاد جنوب برگزار شد. عصرانه بیستم به خوانش و نقد کتاب “آدم های وارونه” اثر ق...
هر چند که تحرک قوه مجریه در تدوین پیش نویس منشور حقوق شهروندی اقدام نیک و قابل ستایشی در فرآیند دموکراتیزه کردن دولت به معنای اعم آن و همچنین جامعه است اما این منشور نکات قابل تامل و انتقادی در بعد ح...
گفت وگو “آسمان” با دکتر مهرآیین درباب انقلاب ۱۹۷۹ ایران ۱- آقای دکتر اجازه بفرمایید بحث را از اینجا شروع کنیم که اگر فاکتور ایدئولوژی را در تبیین انقلاباسلامی ایران نادیده...
سی و یکمین عصرانه ی فرهنگی هامون، سه شنبه مورخه ی ۱۳ بهمن ماه ۹۲ ساعت ۵ عصر در دفتر هفته نامه اتحادجنوب برگزار شد. این نشست به پخش فیلم تآتر «خاموشی دریا» به کارگردانی «نیما دهقان» اختصاص داشت و به ش...