اسماعیل حسام مقدم: مطالعات فرهنگی درباب زیستن پس ازفاجعه مدرنیته پیوند ناگسستنی با فاجعه دارد. همواره استعاره ها و سمبل های دنیای مدرن نسبتی با فاجعه می یابند و هر رخدادی در دل خود فاجعه ای را شکل می...
قاسم تنگسیرنژاد: اولین ویژگی «در انتظار گودو» بی معنایی زبان – در این جا به معنای گفتگوی- شخصیت های نمایش نامه است. این یکی از بارزترین مولفه های زندگی پس از دو جنگ جهانی است. زبان دیگر کارکرد معنایی...
اسماعیل حسام مقدم: ولادیمیر، استراگون، لاکی، پوتزو و پسربچه؛ همه شخصیتهای (مرد) روایت بکت هستند، روایتی که درباره کسی یا چیزی(:گودو) هست که از پس سالها چشم به راه ماندن و انتظار، هرگز یافته نشده است....
ابوذر عزیزی: انگار یک اتوبوس بین شهری در ایستگاه ِ انتظاری درون شهر چند دانه مسافر انداخته، چند دانه برداشته. هرگز به یاد نخواهی آورد آن صبح تا ظهر … آن ظهر تا عصر، راننده تاکسی که در ایستگاه ا...
مینا درعلی: حوادث بی علت و منطقی که معمولن از سر تصادف روی می دهد، ناممکنی نومید کننده، تکرار در جریان ها و گفتاری که عبث بودن را به همراه دارد ،شیفتگی های اغراق آمیز در عشق و دوستی و انجام امور خاص ...
مهدی ناصری: در ابتدا نقد من به عنوان این قانون است که در اردیبهشت ۱۳۸۶ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است. بهتر است نام کلی این دستورالعمل “قانون جامع احقاق حقوق شهروندی معلولین” ن...
سبحان حسن پور: گزارشی از اولین “عصرانه فرهنگی هامون” سه شنبه مورخ ۱۸تیرماه ۱۳۹۲ نیز ، شاهد برگزاری نخستین نشست عصرانه فرهنگی هامون با موضوع نقد و بررسی ایده ” لیبرالیسم و محافظه کار...
فاطمه جعفری: درنگی بر کتاب “لی لی و مایاکوفسکی” در این کتاب اثر بنگت یانگفلت به عنوان نویسنده و گردآورنده ی نامه های لی لی و مایاکوفسکی، تلاش کرده است که با شرح زندگی و بررسی محیط و افراد...
مجید عوض فرد: تاملی بر فیلم سینمایی “عبور از خط” اثر والتر سالاس عبور از خط، پیش از آن که درباره ی فقر باشد، سردرگمی مردمی را به تصویر می کشد که در نتیجه ی فقر پیرامونی خود دچار بحران و ا...
اسماعیل حسام مقدم: تاملاتی انتقادی بر انتخابات شورای شهر در برازجان این چهره ژانوس گونه در تمام کار و زندگی انسان معاصر خود را بازتولید کرده اما به نظر می رسد جامعه ای می تواند از این تناقض جان سالم ...