حکایت ها،ترانه ها و قصه های متنوع و متفاوتی در اسطوره های کهن و کتابهای برجای مانده از روزگاران قدیم و تا حدی ابیات شاعران معاصر درباره احساس پاک و معنوی دوست داشتن،دلدادگی و عشق روایت شده است.در کلی...
بازیابی اندیشه عدم خشونت در جهان جدید وقتی از اندیشه عدم خشونت حرف می زنیم، از چه می گوییم؟ اسماعیل حسام مقدم «شیوه ای برای نه گفتن به تاریخ ِ در حکم خشونت!» (رامین جهانبگلو) در سیر تطور تاریخ متعارف...
ادبیات، عشق، و الهیات همیاری اجتماعی دکتر مصطفا مهرآیین ۱) منظور از «الهیات همیاری اجتماعی» این است که میتوان در برخورد با پدیده همیاری اجتماعی همچون هر پدیده اجتماعی- فرهنگی دیگر این پرسش را مطرح س...
گفتوگو با کاوه میرعباسی درباره ادبیات پلیسی در ایران و رمان «سین مثل سودابه» ادبیات ما دچار تخیلگریزی است علی شروقی <<سین مثل سودابه>> رمانی است نوشته کاوه میرعباسی که اخیرا از طرف نشر ...
گفت و گوی هامون با حمید موذنی؛ نویسنده و منتقد فرهنگی مکتب بوشهر؛ الگوی مناسب زیست اجتماعی ایران اشاره: در دنیای جدید، هویت ها کارکردی بسیار تاثیر گذار دارند. در واقع جهان جدید، جهان هویت هاست که یا ...
جامعه ی وصله پینه ای تاملاتی درباب اندام وصله پینه ای علی اکبر حق پرست ۱ از صبح علی الطلوع که بهر لقمه ای نان ( چگونه دست می آید بماند …) از لونه بیرون می آیی با جامعه ای همراه می شوی که سر تا ...
خط خوردگی دستخط دهخدا از کجا می آید؟ از اشتباه؟ از درنگ؟ از تعلل در نوشتن جمله ای که نگارش آن یک عمر به تاخیر افتاده است؟ با آنکه دهخدا از چهره های مدرن ادبیات ایران است به هیچ کدام این پرسش ها نمی ت...
۷۹مین عصرانه فرهنگی هامون سه شنبه سی ام دی ماه ۱۳۹۳ در دفتر هفته نامه اتحادجنوب برگزار شد. عصرانه ای که با حضور پیرزن منگ منگو (مهدی جهانبخشان)، گرگو برازگونی (حسین رویین تن)، امرو هیچستانی (حسن انصا...
بیست سال پیش به عرصه رسانه وارد شدم و پروانه انتشار یک نشریه محلی را از هیات نظارت بر مطبوعات گرفتم.بعدها به نویسندگی در رسانه رو آوردم.سال های اول دهه هشتاد ، در ستاد مرکزی وزارت آموزش و پرورش به خ...
الیوت زمانی گفته بود جریانهای ادبی در واکنش به جریانهای پیش از خود شکل میگیرند. اگر این حرف راست باشد متنیت را باید واکنشی در قبال جریان تأثیرگذار «نقد نو» و مفهوم بنیادین آن یعنی استقلال متن قلمد...