گزارشی تحلیلی – انتقادی هامون در باب جایگاه و مفهوم واژه ی کودک در حوزه ی عمومی استان بوشهر رضا شبانکاره اشاره: وقتی از حوزه ی عمومی حرف می زنیم، عمومن همه ی اقشار جامعه همچون کودکان، نوجوانان، جوانا...
اشارتی به ضرورت پرداخت نقاشی کودک و توجه به آن فریده دهملایی * راز پیشرفت یک جامعه در تعلیم و تربیت صحیح کودک می باشد . کودکانی که نسل فردای ما را میسازند . پس باید بیندیشیم که چگونه آن ها را پرورش د...
“آخ، شهریار کوچولو! این جوری بود که من کَم کَمَک از زندگیِ محدود و دلگیر تو سر درآوردم. تا مدتها تنها سرگرمیِ تو تماشای زیباییِ غروب آفتاب بوده. به این نکتهی تازه صبح روز چهارم بود که پی برد...
توضیح پرونده ی سینمایی “هامون” پرونده ای در باب فیلم های سینمایی محبوب از دید فعالان هنری و جامعه مدنی استان بوشهر “سینما؛ امتداد بینایی و چشم انسان مدرن است.” (تاریخ سینمای ب...
درباره ی فیلم فارست گامپ قاسم تنگسیرنژاد* «داشتن یک قلب خوب بهتر از تمام چیزهایی است که در سر می پرورانید»(۱) می توان گفت درون مایه ی فیلم «فارست گامپ» در همین جمله خلاصه می شود. فیلمی در ستایش عشق ،...
نگاهی به فیلم ترور ریچارد نیکسون محسن دوراهکی* فیلم«ترور ریچارد نیکسون» ساخته ی «نیلز مولر»، محصول ۲۰۰۴ آمریکا در ژانر سیاسی- اجتماعی( نه از انواع کلیشه ای متداول) است که به زندگی یک شهروند آمریکایی ...
درنگی بر فیلم ِ خانه دوست کجاست؟ علی آتشی* «خانه دوست کجاست؟» اثر عباس کیارستمی، روایتی استعاره یی از سفر عارفانه ی یک انسان در مراحل و منازل جهان درون است. این تفسیر، در پرتوی شعر سهراب سپهری و رم...
یادداشتی بر فیلم “دشت گریان” اثر تئو آنجلوپولوس اسماعیل حسام مقدم* النی به همراه گروهی از مهاجران تسالونیکی، پس از انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ شوروی به یونان کوچ می کند، او تنها مهاجری هست که بی...
یادداشتی بر فیلم«آنا کارنینا» فریبا حاج دایی فیلم «آنا کارنینا» محصول ۲۰۱۲، را که دیدم به خودم گفتم که این بهترین اقتباس سینمایی است که تا به حال از این رمان مشهور تولستوی شده است. دلیل عمده ی این اظ...
یادداشتی درباره فیلم “توت فرنگی های وحشی” اثر اینگمار برگمان احسان سیف سفر یک روزهی پروفسور ایزاک بورگ ۷۸ ساله از شهر محل سکونتش استکهلم تا شهر لوند درسوئد، که روزگاری درس طبابت را ...