- هامون ایران - https://www.hamooniran.ir -

ضرورت نواندیشی در اصلاح طلبی استان بوشهر؛ یادداشتی از مهدیه امیری

ضرورت نواندیشی در اصلاح طلبی استان بوشهر

مهدیه امیری؛ دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر

 

 

همواره از ابتدای شروع به کار جمعیت زنان مسلمان نواندیش به عنوان اولین دفتر حزب زنان در استان بوشهر، این نقد نسبت به این حزب اصلاح طلب در بین دیگر احزاب و فعالین سیاسی اصلاح طلب استان وجود داشته که نوع نگاه و فعالیت های این حزب، سیاسی نیست و باید فعالیت های سیاسی خود را افزایش دهد. اما جا دارد این نکته را خاطرنشان کنم که این همفکران سیاسی به این مساله توجه نکرده اند که در طی دو سال و اندی از فعالیت جمعیت، شاید بتوان این ادعا را داشت که یکی از فعال ترین و سیاسی ترین احزاب در بین احزاب اصلاح طلب، جمعیت زنان مسلمان نواندیش بوده است. چرا که؛ نیاز امروز جامعه و مردم استان بوشهر بیانیه های از سر دلخوری و عصبانیت نسبت به همفکران اصلاح طلب خود نیست بلکه بحث حیاتی امروز استان، فقدان چشم اندازهای توسعه پایدار است.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش این نگاه به فعالیت ها و کنشهای سیاسی را که صرفا در زمان انتخابات و یا رای گیری در بین خود احزاب را فعالیت سیاسی بداند؛ به طور قطع مورد نقد قرار می دهد و به مساله توسعه و رشد انسانی که می تواند به همه جنبه های مختلف استان اشراف داشته باشد، را به عنوان مهمترین کنش و تعهد سیاسی در مقابل احزاب اصلاح طلب ارجح می داند. ازهمین رو نظر کارشناسی و تخصصی احزاب می تواند در مسایل استان راهگشا باشد را به عنوان نکته کلیدی مشارکت احزاب مطرح کرده است. (خوشبختانه فعالان و کنشگران احزاب اصلاح طلب در استان بوشهر دارای تخصص و تجربه لازم و مناسب در حوزه توسعه پایدار استان هستند.)

احزاب اصلاح طلب استان بوشهر نیاز به حرکتی توام با تعامل و گفتگو در بین خود دارند و در وضعیت فعلی استان بوشهر؛ اندیشه ورزی جدید و نو؛ راه تاثیرگذاری بیشتر این احزاب اصلاح طلب می باشد. نواندیشی سیاسی در کنار همدلی و گفتگوی درونی در بین احزاب اصلاح طلب که هریک جزیره ای سرگردان در این استان هستند، می تواند به توسعه پایدار استان – که در حال حاضر در آماده سازی طرح آمایش سرزمین خود هنوز مانده- یاری رسانده و قدمی در راه پیشبرد اهداف توسعه ای استان بردارند.

در حال حاضر چهار حزب زنان اصلاح طلب در استان بوشهر دفتر دارند که عبارتند از: جمعیت زنان مسلمان نواندیش، مجمع زنان اصلاح طلب، انجمن روزنامه نگاران زن ایران و جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان. من به عنوان دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بوشهر این پیشنهاد را می دهم که مشارکت و همکاری این چهار حزب زنان با یکدیگر می تواند راه و مسیری نو و به دور از هرگونه لابی گری و یارکشی های مرسوم درون گروهی که نشان دهنده فقر فعالیت سیاسی در استان است، اندیشه ورزی اصلاح طلبی جدیدی را به نمایش بگذارد و با مشارکت یکدیگر به مساله توسعه پایدار استان بوشهر پرداخته شود و مسیری را جهت تغییر نگاه احزاب اصلاح طلب دیگر در استان جهت فعالیت های سیاسی و داشتن مطالبات سیاسی عمیق تر و گسترده تر هموار نماید.